رحمانی: حکومت بجای تمکین به خواست مجلس، به اجیر کردن وکلای پارلمان کمپاین می کند

رحمانی: حکومت بجای تمکین به خواست مجلس، به اجیر کردن وکلای پارلمان کمپاین می کند

میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان در نشست عمومی روز شنبه (27 جدی) گفت که حکومت به جای تفاهم و تمکین به پیشنهاد مشروع خانه ملت، می‌خواهد با استفاده از کمپاین بعضی وکلای پارلمان را اجیر نماید.

آقای رحمانی گفت: "رئیس‌جمهور برخی وکیل‌ها را وظیفه داده تا در تالار برای تصویب بودجه کمپاین کنند. من خبر دارم که چه کسانی را گفته و اگر این‌ها دست از کمپاین بر ندارند، نام‌‌شان را فاش می‌کنم".

رحمانی با اشاره بر عدم توازن در معاشات کارمندان گفت که یک سرباز PPS در ارگ 45 هزار افغانی ماهانه حقوق دریافت می‌کند؛ درحالیکه یک سرباز ارتش با مایه گذاشتن از جان خود، تنها 10 هزار افغانی معاش اخذ می‌کند. رحمانی علاوه کرد که همچنین یک کارمند بست ششم در حالی که در سایر وزارت‌خانه‌ها 6 هزار افغانی معاش می‌گیرد؛ اما در وزارت مالیه کارمند همین بست 15 هزار افغانی دریافت می‌کند.

ریس مجلس نمایندگان افزود با این وجود تصویب بودجه از سوی مجلس نمایندگان ناعادلانه و خیانت در حق تمام شهروندان کشور می باشد.

آقای رحمانی گفت کسانیکه از سوی شورای امنیت تماس دریافت کرده اند جلسه را ترک کنند.

از سوی هم عبدالستار حسینی نماینده فراه در نشست امروز مجلس، شماری از وکلای پارلمان را به وابستگی به شورای امنیت و اداره امور ریاست جمهوری متهم کرد و از رییس مجلس نمایندگان خواست تا جلو کمپاین آنان گرفته شوند. او اضافه کرد که حمدالله محب، فضل محمود فضلی و شاکر کارگر از سوی رئیس‌جمهوری وظیفه گرفته تا با وکیل‌ها در ارتباط با بودجه نشست داشته باشند و آنان را قانع به تصویب بودجه با همین اوصاف کند.

حسینی مدعی شد که در برخی موارد، این افراد حتی با پیشنهاد پولی می‌خواهند ذهنیت وکیل‌ها را برای تصویب بودجه فعلی تغییر دهند؛ در حالی که مجلس باید هم‌صدا روی توازن تاکید داشته باشد.

این گفته‌ها در حالی از سوی رئیس مجلس و نماینده فراه مطرح می‌شود که مسوده دوم بودجه سال مالی 1400 با 19 دلیل کمیسیون امور مالی و بودجه مجلس، در نشست امروز با اکثریت آرای نمایندگان حاضر، رد شد. رد بودجه حاشیه‌های زیادی نیز داشت؛ از جمله هم‌زمان با رای‌گیری روی سند بودجه چندین عضو مجلس برای شکستن نصاب مجلس را ترک کردند.