۲۴ ساعت گذشت؛ اما از سرنوشت رهایی چهار خبرنگار در کندهار هنوز خبری نیست

۲۴ ساعت گذشت؛ اما از سرنوشت رهایی چهار خبرنگار در کندهار هنوز خبری نیست

حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان می‌گوید، خبرنگاران بازداشت شده از سوی امنیت ملی در کندهار تا کنون رها نشده اند.

چهار خبرنگار محلی برای تهیه گزارش تحقیقی به ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار رفته بودند و در برگشت از سوی ریاست امنیت ملی این ولایت بازداشت شده اند.

عبدالسمیع غیرتمل مسئول دفتر نی در ولایت کندهار شام دیروز (دوشنبه، ۴ اسد) به رسانه ها گفت که هر چند ما به تکرار تقاضا کردیم، نه به تقاضای ما پاسخ داده و نه دلایل آن را مشخص کرده اند.

بسم‌الله وطن‌دوست، قدرت سلطانی و محب عبیدی، کارمندان رادیو " ملت ژغ"  و ثناء‌الله صیام تصویر بردار آژانس شینوا روز گذشته در منطقه "شور اندام" شهر قندهار از سوی اداره امنیت ملی بازداشت گردیدند که گفته می‌شود آن‌ها به منطقه زیر سلطه طالبان در این ولایت رفته و با یکی از فرماندهان این گروه دیدار و مصاحبه انجام داده اند.

در همین حال اداره امنیت ملی در قندهار می گوید که بازداشت این خبرنگاران به دستور شورای امنیت صورت گرفته و آنها به زودی رها خواهند شد. اما بیشتر از 24 ساعت از بازداشت آن‌ها می‌گذرد، ولی از سرنوشت رهایی آن‌ها خبری در دست نیست و خانواده‌هایشان شدیداً نگران این وضعیت می باشند.

از سوی هم محمد نعیم سخنگوی طالبان شام دیروز در توییترش نوشته است که این خبرنگاران در منطقه تحت کنترول آنها رفته بودند تا از حقایق گزارش تهیه کنند.