اپلیکشن اول نماز، به هدف ردیابی و فروش اطلاعات بوده است

اپلیکشن اول نماز، به هدف ردیابی و فروش اطلاعات بوده است

فروش اطلاعات و مسیریابی تلفن‌های هوشمند امری است که توسط اپلیکیشن‌های متعددی از جمله در تلفن های اندروید مروج است و نهادهای امنیتی شماری از کشور ها با استفاده از این روش اطلاعات تهیه می کنند.

در تازه ترین گزارش ها یک کارمند شرکت فرانسوی پردیکو فاش نموده است که اپلکیشن  (ٍالصلاة أولا-Salaat First) که بیش ده میلیون کاربر دارد، اطلاعات و موقعیت های تلفن هوشمند را جمع آوری و بفروش می رساند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، اپلیکیشن (الصلاة أولا-Salaat First) که بیش از ده میلیون کاربر دارد، در هر دو دقیقه مکان کاربر را بررسی می کنند.  

گفته می شود اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این اپلیکیشن، برای یکی از کارمندان اف بی آی و خدمات مرزی ایالات متحده ارسال می‌شود.

پیش ازین نیز فاش شده بود که اپلیکشین (Muslim Pro) که نزدیک به صد میلیون کاربر دارد، اطلاعات مسلمانان جمع آوری و به آمریکایان بفروش می رساند.

اپلیکیشن (مسلمان پرو) ، یک اپلیکیشن مذهبی است که زمان عبادات روزانه، اذان و دیگر تکالیف دینی را یاد آوری می‌کند. شرکت سازنده آن، این اپلیکیشن را «محبوب‌ترین اپلیکیشن جهان اسلام» می‌داند.

بر طبق گزارش‌های منتشره، این اپلیکیشن موقعیت مکانی مشترکان را ثبت می‌کرده و به شرکت‌های جمع‌آوری داده می‌فروخته است. گفته شده است که پنتاگون یکی از خریداران این این اطلاعات بوده است.

پیش بینی ها بر این است بخش عمده‌ای از شناسایی اهداف حملات پهپادی در سوریه و عراق از طریق جمع‌آوری و تحلیل این داده‌های جغرافیایی امکان‌پذیر شده باشد.