بحث دوجانبه رییس جمهور غنی با رییس مجلس امریکا

بحث دوجانبه رییس جمهور غنی با رییس مجلس امریکا

همزمان با در خواست گروه طالبان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از کشور، روز گذشته (۲۴ قوس) رئیس  جمهور غنی  با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طریق ویدئوکنفرانس درباره روند و همکاری های مشترک دوجانبه بحث تبادل نظر کردند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ ی گفته است که محمداشرف غنی با نانسی پلوسی و شمار دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درباره برقراری آتش‌بس، صلح و حقوق زنان در افغانستان گفت‌وگو کردند.

در گفتو گو ویدیویی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ویدئوکنفرانس نگرانی خود را از افزایش خشونت ها در افغانستان اظهار داشته و گفته است که نیاز فوری به آتش بس و کاهش خشونت ها است.

این گفت وگو درحالی صورت می گیرد که ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان اعلام کرده است که دستور کاهش نظامیان آمریکایی تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را دریافت کرده است.

وی افزوده است که کاهش نیروهای آمریکایی در امر مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای افغانستان اثر منفی نمی گذارد و آنها همچنان توانایی حمایت، آموزش و مشاوره به نیروهای افغانستان را دارند.

پیش ازین  گروه طالبان گفته بود که اگر نظامیان خارجی از زمان تعیین شده در توافقنامه دوجانبه در افغانستان باقی بماند، آنها حملات خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر خواهند گرفت.

این در حالیست که گروه طالبان به آمریکا دربارۀ نقض تعهدات مبنی به خروج سربازان آمریکایی از افغانستان در شش ماه آینده هشدار داده‌اند.

رهبران طالبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته‌اند، در صورتی‌ که آمریکا به تعهد خود عمل نکند، آنان با از سرگیری حمله‌های نظامی به سربازان خارجی، مقابله به مثل خواهند کرد.