سقوط 21 پوسته امنیتی در بغلان

سقوط 21 پوسته امنیتی در بغلان

منابع محلی در بغلان مرکزی گزارش داده‌اند 21 یک پوسته امنیتی در این ولایت شب گذشته بدون درگیری بدست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری ندای آگاه به نقل از هشت صبح مسئولان امنیتی ولایت بغلان این رویداد را  تائید نموده وگفته‌اند، به دلیل جلوگیری از وارد شدن تلفات سنگین، نیروهای نظامی ‌از این پاسگاه‌ها عقب‌نشینی صورت گرفته است.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور به رسانه ها می گوید:«پس از آن‌که پولیس بغلان هفت پاسگاه امنیتی را ترک کرد، بر پایگاه ارتش فشار وارد شد و آن‌ها نیز یک پایگاه و دو پاسگاه را ترک گفتند.» به گفته‌ی آقای رضایی در این درگیری‌ها شش سرباز ارتش جان باختند و هشت تن دیگر زخم برداشته اند.

برخی از رسانه ها به نقل از مسئولان نظامی‌ این ولایت نگاشته اند، که  جنگ شدید در منطقه‌ی پل بشیرخان و قریه‌ی پنچرمینی بین کوماندوها و جنگجویان طالب ادامه دارد و نیروهای کماندو از طریق زمین و هوا عملیات‌شان را در این منطقه آغاز کرده‌اند.

با این حال مقام‌های امنیتی بغلان مرکزی نیز تأیید کرده‌اند که روستاهای منگل‌ها، زدران، عرب‌ها، کوک چنار، قیصرخیل و کولابی‌ها در ولسوالی بغلان مرکزی را طالبان تصرف کرده‌اند، اما آن‌ها می‌گویند تلاش‌ها برای بازپس‌گیری این روستاها ادامه دارد.

این مراکز و پاسگاه‌ها پس از آن به دست طالبان سقوط کرد که دو شب پیش طالبان بر سه پاسگاه در منطقه‌ی منگل‌ها حمله کردند و درگیری طالبان با نیروهای امنیتی تا عصر روز شنبه (۱۷ سنبله) جریان داشت که در نتیجه‌ی آن، طالبان هر سه پاسگاه را تصرف کردند. هرچند طالبان ادعا کرده‌اند که در این رویداد تلفات سنگینی بر سربازان پولیس و ارتش وارد کرده‌اند، اما مسئولان امنیتی می‌گویند در این رویداد تنها نزدیک به ۲۰ سرباز ارتش، پولیس ملی و پولیس محلی جان باخته‌اند.

21 یک پاسگاه در ولایت بغلان در حالی به دست طالبان سقوط می کند که گزارش های از سقوط  ولسوالی خماب ولایت جوزجان به نشر رسیده و همچنان طالبان با نشر خبر نامه یی از تصرف کامل ولسوالی دامیرداد ولایت میدان وردک خبر داده و  گفته اند که  فرمانده امنیه این ولسوالی با شماری زیادی از سربازان آن را کشته شده اند.

مقامات امنیتی تا اکنون در باره این ادعای طالبان ابراز نظری نکرده اند.